Jezička laboratorija na Filozofskom fakultetu u Nišu i njeno mesto u nastavi srpskog kao stranog jezika
Godišnjak za pedagogiju, br. 1, 2024, str. 57-71.
Predmet ovoga rada je sagledavanje funkcionisanja novootvorene jezičke laboratorije na Filozofskom fakultetu u Nišu, sa ciljem ukazivanja na osnovne mogućnosti njene primene u realizaciji nastave srpskog kao stranog jezika. Korišćene su metoda opserviranja, deskriptivna metoda i metoda teorijske analize sa tehnikom analize sadržaja. Rezultati istraživanja su pokazali da se jezička laboratorija, shodno nivou tehničko-tehnološke opremljenosti, može svrstati u red najsavremenijih u Republici Srbiji. U njoj su jasno izdiferencirane uloge nastavnika i uloge učenika, a zahvaljujući primeni specijalizovanih softvera, njena primena je jednostavna i svrsishodna u nastavi stranih jezika. Tokom perioda testiranja jezička laboratorija je našla posebno mesto u nastavi srpskog kao stranog jezika. Pridržavajući se ,,školskih” primera aktivnosti rada u jezičkoj laboratoriji, nastavnik je u njoj tokom dva i po meseca na početnom i srednjem tečaju svakodnevno realizovao artikulacione, akcenatske i intonacione vežbe, odnosno vežbe slušanja (i ponavljanja), vežbe izgovora, vežbe čitanja (sa različitim varijacijama), vežbe diskusije i igru po ulogama.
srpski
2024
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nastavne metode u visokom obrazovanju
teaching Serbian as a foreign language, language laboratory, phonetics classroom, Faculty of Philosophy in Niš
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nastavne metode u visokom obrazovanju
nastava srpskog kao stranog jezika, jezička laboratorija, fonetska učionica, Filozofski fakultet u Nišu