Naslov (srp)

Iskustveno učenje u visokoškolskoj nastavi iz perspektive studenata

Autor

Stanisavljević Petrović, Zorica
Marković, Marija

Opis (srp)

Godišnjak za pedagogiju, br. 1, 2024, str. 31-46.

Opis (srp)

U radu su predstavljeni rezultati ispitivanja iskustava studenata o realizaciji KPP (Kreativne pedagoške prakse) u srednjim školama. Centralni cilj istraživanja je utvrđivanje percepcija studenata o iskustvu učenja kroz praktične aktivnosti koje su prvi put samostalno kreirali i realizovali u školskom kontekstu. U radu je primenjena deskriptivna istraživačka metoda i tehnika intervjuisanja. Uzorak istraživanja čini 36 studenata treće godine studija sa Departmana za pedagogiju. Podaci su prikupljeni putem pisanih struktuiranih intervjua i analizirani kvalitativnim putem. Rezultati istraživanja ukazuju da studenti imaju pozitivna iskustva kako u domenu kreiranja scenarija za radionice, tako i u domenu njihove realizacije. Veći broj ispitanika ukazuje na pozitivne emocije koje su pratile realizaciju radionica i navodi benefite za lični i profesionalni razvoj. Osim toga, ispitanici ukazuju na neke probleme i poteškoće sa kojima su se susretali u organizaciji, koje se pre svega odnose na vremensku ograničenost, saradnju sa školom i manju zainteresovanost učenika iz nekih srednjih stručnih škola. U cilju prevazilaženja postojećih problema, ispitanici su navodili i konkretne predloge vezane za unapređivanje ovih aktivnosti u radu sa generacijama koje dolaze. U zaključku se navodi da iskustva studenata sa kreativnih radionica idu u prilog stavu da bi iskustveno učenje trebalo u većoj meri da bude zastupljeno tokom studiranja, što je značajna implikacija za buduća kreiranja studijskih programa za pedagogiju.

Jezik

srpski

Datum

2024

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Visoko obrazovanje

experiential learning, higher education, CPP, workshops, schools

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Visoko obrazovanje

iskustveno učenje, visoko obrazovanje, KPP, radionice, škole

Deo kolekcije (1)

o:2235 Radovi istraživača Filozofskog fakulteta u Nišu